Tärkeint mun elämässä on tanssi, musiikki ja frendit. En vois elää ilman niitä. Mun mielestä kaikki unelmat on mahdollisia ja ihmisellä pitää olla unelmia. Joku päivä ne voi toteutua, toinen päivä ne voi tuhoutua. Mutta jaksa silti yrittää, sen edestä mitä rakastat. Älä pidä muiden unelmia sinun unelmien edessä.

 Luo itsellesi tavotteita ne auttaa sua jaksamaan ja yrittämään elämässä. Se on mun neuvo. Aina ei oo sitä mitä odottaa, mut jos haluut sulla on sitä mitä tavoittaa. Kaikki mitä sanon on kuitenkin mun mielipide, monien ihmisten mielestä tavotteiden ja unelmien luominen on turhaa ja elämä menee niin kuin pitääkin. Mutta ainut kuka voi oikeasti vaikuttaa elämääsi on sinä itse. Ei sun äiti päätä mihin sä meet opiskelemaan vai teetkö työt vai et. Vaikka koko sukusi olisi lääkäreitä ja vanhempasi kovasti haluaisivat sinusta sellaisen, jos se ei ole unelmasi ei sinun ole pakko mennä lääkikseen. Se että torjut sen vaihtoehdon ei tarkoita, ettei vanhempasi tai sukusi sinua rakastaisi. Päätös on omasi ja pysy tiukkana vanhemmillesi, elämä on sinun käsissäsi ei heidän.

Jos sä tahdot jotain todella paljon, mä oon ainaki varma et se toteutuu. Mulla on paljon tavotteita. Haluaisin tulla hyväksi harrastuksessani ja haluan ihanan rakastavan perheen, uran jossa voin parantua, haluan elää haasteisessa elämässä. Haluaisin tietenkin tuottoisan työn, mutta jos sitä en saa se ei minua kaada, olen päättänyt jaksaa yrittää ja olla onnellinen. Kaikkia koetellaan välillä tavalla tai toisella.

Jos teet kaiken niin kuin muut haluaa, usein tunnet olosi vieraaksi, ihan kuin olisit joku muu, kuka? Älä kuuntele muita vaan tee niin kuin parhaaksi tunnet, kuuntele sydäntä. Musta tärkeintä on se, että et anna muiden vaikuttaa elämääsi enempää kuin itsesi. Mutta ota silti apu vastaan. Vaikka tahdot jotain todella paljon ei se ole kuitenkaan syy työntää ystäviäsi ja nykyistä perhettäsi pois elämästäsi, älä unohda ajatella iltaisin ihania muistoja.

Vaikka välillä tuntuisi että kaikki menee huonosti, mieti tavoittamiasi asioita, mieti kuinka pienistäkin asioista voit tulla iloiseksi. Minusta on ihanaa halata jotakin, se saa minut tuntumaan tärkeäksi. Jos olet menettänyt jonkun voi se pysäyttää elämäsi hetkeksi. Olen itse menettänyt läheisen ihmisen, vaikka siitä on kulunut jo aikaa, se on silti minun herkkä kohta. Kuolema pistää miettimään asioita, läheisen menetys on usein rankkaa, mutta se ei tarkoita sitä, että se ihminen pitäisi unohtaa. Itse mietin hyviä, niin kuin huonoja muistojakin joka ilta. Jonkun menetys, muutto, miehet, naiset tai oikeastaan mikä vaan voi saada pääsi täyteen ajatuksia. Muistathan, että kaikkea ei tarvitse kokea yksin! Tiedän kaikkea ei pysty kertomaan äidille tai kavereille. Itse hain apua muualta kävin juttelemassa ihan tuntemattomalle, joka osasi kuunnella ja auttaa minua. Se todella helpotti. Jos olisin joutunut käsittelemään kaiken yksin pääni sisällä olisin varmaan jo räjähtänyt. Isot tai pienet muutokset elämässä voi tuntua suuremmilta kuin elämä, mutta sitä ne ei ole. Älä anna muutosten tuhota sinua. Olet yhä oma itsesi.

 

Toivottavsti saitte kaiken irti tekstistä! Olin tänään jotenkin tunteellisemmalla tuleella, joten kirjoitin tällaista tänään. Toivottavasti tää herättää jotain ajatuksia. Muistakaa et kaverit ja perhe tukee teitä olitte millaisia vain!

love you guys !

xoxo

txt by mimba